The entry into analysis

"One goes to see an analyst because displeasure is in the foreground, it is a command of jouissance, the body is ill. My entry into analysis came after a hospitalization due to long-term anorexia. I was

Γενεόγραμμα

"Ένα γενεόγραμμα είναι απλώς ένας χάρτης. Ξέρεις, κουτάκια και κύκλοι. Αλλά αυτό που είναι σημαντικό είναι να δίνεται έμφαση από που προέρχονται οι άνθρωποι, ποιοι είναι, ποια είναι η καταγωγή τους

The absence of a question

For Lacan, modern man is someone who has lost the sense of tragedy. This does not mean, of course, that the current existence of the speaking being is not traversed by tragedy, nor that civilization has

Personal qualities of a psychoanalyst

"Dear John ..., You asked me what I consider essential personal qualities in a future psychoanalyst. The answer is comparatively simple. If you want to be a real psychoanalyst you have to

Οι «κρίσεις» της εφηβείας

"Οι έφηβοι είναι πολύ μόνοι και θλιμμένοι. Βρίσκονται σε κρίση, έτσι και αλλιώς. Δεν ξέρουν ποιοι είναι, ψάχνουν να βρουν την ταυτότητά τους, τον εαυτό τους, και είναι πολύ ενδιαφέρον για έναν

Οι ζητιάνοι της Καλκούτας

Δεν είναι ζητιάνοι. Οι ζητιάνοι ζητάνε. Τούτα τα ρημαγμένα, ερειπωμένα σώματα δεν ζητάνε τίποτα. Ακόμα και η οδύνη της στέρησης τα έχει εγκαταλείψει. Γι' αυτό στις απεικονίσεις τους λείπει ο

Η «πλήρης» θεραπεία

"Οπωσδήποτε ξέρουμε ότι δεν λύνονται ποτέ τα πάντα. Διότι η ψυχιατρική δεν είναι μια θεραπεία με αντιβιοτικά, δεν υπάρχει ποτέ πλήρης θεραπεία, και αυτό ακριβώς είναι το ενδιαφέρον: ο καθένας

Αποφάσεις: Τέσσερις ψυχοθεραπευτές μιλούν για την αναποφασιστικότητα

Από τη στιγμή που η ψυχοθεραπεία αποτελεί μια εξατομικευμένη προσέγγιση, η γενικότερη θεματική της δυσκολίας λήψης αποφάσεων παίρνει πολύ

Το αίνιγμα του θανάτου

Ο Φρόιντ, στο «Μέλλον μιας αυταπάτης», συνδέει τις ρίζες της θρησκείας με το συναίσθημα της αδυναμίας μπροστά στον απέραντο κόσμο. Η επιστήμη αντικαθίσταται από την ψυχολογία, αφού

Παιδικοί φόβοι

ΜΓ: Το καινούριο σας βιβλίο έχει τίτλο «παιδικοί φόβοι». Πως προέκυψαν οι «παιδικοί φόβοι» μετά τους «παιδικούς έρωτες»; ΑΑ: Ένα χρόνο μετά την έκδοση των «Παιδικών ερώτων» έρχεται ο

Η ικανοποίηση της επιθυμίας

"Τα παιδιά δεν έχουν οπωσδήποτε ανάγκη ό,τι επιθυμούν! Μπορούμε να τους πούμε «Έχεις πολύ δίκαιο να συνεχίζεις να το επιθυμείς και να το θες, αλλά όχι, δεν θα το αποκτήσεις. Μπορείς και χωρίς

Η «Επιστροφή των ονομάτων»

"Η «Επιστροφή των ονομάτων» που καθιέρωσε το Ίδρυμα «Μεμοριάλ» μπροστά στον βράχο από τα νησιά Σολοφκί, είναι μία από τις κορυφαίες ημερομηνίες του έτους μας. Στην πλατεία

Το τίμημα του έρωτα

[...] Διστάζει κανείς σήμερα στην καθημερινή του ζωή να μιλήσει για τον έρωτα, σε οποιαδήποτε από τις εκφάνσεις του. Κάποτε μοιάζει αφελής η αναφορά σε αυτόν, άλλοτε φέρνει στο μυαλό ένα ανώφελο

Για την παιδική κακοποίηση

Γιατί δεν μιλάνε; [...] Οι άνθρωποι δεν θέλουν να εμπλακούν. Υπάρχει ο μηχανισμός της άρνησης. Ακούμε το σκανδαλώδες, σκανδαλιζόμαστε με όλες τις έννοιες της λέξης, και μετά κάνουμε ότι δεν το

Πατρότητα: Μια άλλη ανδρική ταυτότητα

Για αιώνες η ανδρική ταυτότητα συνδιαµορφωνόταν και συµβάδιζε µε τις εκάστοτε κοινωνικοοικονοµικές συνθήκες, αντανακλώντας ταυτόχρονα τις κυρίαρχες

Νεανική κατάθλιψη

Τα πρώτα του κορίτσια έρχονται και τον παίρνουν πάντα με το αυτοκίνητο. "Μεταφέρεται", όπως λέει ο ίδιος, "πάντα από τον Άλλον". Αφιερώνεται ολοκληρωτικά στον πρώτο του έρωτα

Tο τραύμα της σεξουαλικότητας

Η συνάντηση με την σεξουαλική πραγματικότητα κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας προκαλεί τραύμα. Δεν απαιτείται καμιά εξωτερική παρέμβαση. Αφορά τη σχέση με το σώμα, όχι μέσω της

Η βία του παιδιού

Από τον Φρόυντ και μετά, η ιδέα του παιδιού ως συμβόλου αθωότητας και αγνότητας έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα. Από το πολύμορφο διαστροφικό παιδί μέχρι τα παιδιά-στρατιώτες, ή ακόμη και μέσα

Τι θέλει ένας άντρας;

Ρ.Ντ.: Ποιό είναι το σύμπτωμα του καιρού μας; Π.Λ.: Η κατάθλιψη. Πιστεύω πως η κατάθλιψη είναι ένας από τους τρόπους, μέσω του οποίου ο μεταμοντερνικός άνθρωπος εκφράζει την αδυναμία

Μια παρεξήγηση

Πριν από μία δεκαετία, μια ομάδα Γάλλων επιστημόνων των ανθρωπιστικών σπουδών (ανθρωπολόγοι, κοινωνιολόγοι, γλωσσολόγοι), έπειτα από μακρά έρευνα για το ζήτημα της

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών του. Τα cookies προτιμήσεων επιτρέπουν σε έναν δικτυακό τόπο να «θυμάται» τις επιλογές του χρήστη, όπως τη γλώσσα ή την περιοχή, που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται ο δικτυακός τόπος ή την εμφάνιση του δικτυακού τόπου.