Η συνάντηση με την σεξουαλική πραγματικότητα κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας προκαλεί τραύμα. Δεν απαιτείται καμιά εξωτερική παρέμβαση. Αφορά τη σχέση με το σώμα, όχι μέσω της
Από τον Φρόυντ και μετά, η ιδέα του παιδιού ως συμβόλου αθωότητας και αγνότητας έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα. Από το πολύμορφο διαστροφικό παιδί μέχρι τα παιδιά-στρατιώτες, ή ακόμη και μέσα
Ρ.Ντ.: Ποιό είναι το σύμπτωμα του καιρού μας; Π.Λ.: Η κατάθλιψη. Πιστεύω πως η κατάθλιψη είναι ένας από τους τρόπους, μέσω του οποίου ο μεταμοντερνικός άνθρωπος εκφράζει την αδυναμία
Πριν από μία δεκαετία, μια ομάδα Γάλλων επιστημόνων των ανθρωπιστικών σπουδών (ανθρωπολόγοι, κοινωνιολόγοι, γλωσσολόγοι), έπειτα από μακρά έρευνα για το ζήτημα της
"Κάθε μεταναστευτική εμπειρία είναι μια εμπειρία εξορίας. Ο μετανάστης, από μια χώρα σε μια άλλη και από μια γλώσσα ή κουλτούρα σε μια άλλη, ζει μέσα του δύο διαδικασίες που εξελίσσονται ταυτόχρονα. Η
"Ο Ιπποκράτης εισήγαγε την ιστορική αντίληψη της ασθένειας, την ιδέα ότι η αρρώστια έχει μια πορεία από τα πρώτα σημεία που γνωστοποιούν την παρουσία της μέχρι την κορύφωση ή την κρίση της
Πολλά χρόνια πριν, όταν ήμουν φοιτητής στην ιατρική, με κάλεσαν στο τηλέφωνο, όπου μία νοσοκόμα πολύ συγχυσμένη μου διηγήθηκε την εξής παράξενη ιστορία: αφορούσε ένα νέο ασθενή —ένα
[...] psychoanalysis starts from the position that there is no cure, but that we need different ways of living with ourselves and different descriptions of
Η λέξη «κλινική» παραπέμπει στη λέξη «κλίνη» [...], το κρεβάτι, που είναι ο χώρος του αρρώστου, απ’ όπου γεννιέται η κλινική, ο τόπος όπου παρατηρούμε την αρρώστια, το μέρος όπου πεθαίνουμε, το σημείο
Το σώμα αποτελεί κεντρικό σημείο της ζωής του ανθρώπου. Ο τρόπος που το αντιλαμβάνεται, το φροντίζει, το εκθειάζει, το αναπαριστά, το προφυλάσσει, το κάνει να απολαμβάνει, το κηδεύει
Ο Karl Abraham σε επιστολή του προς τον Freud επισημαίνει μια αναλογία ανάμεσα στο πένθος και την μελαγχολία μέσα από την κλινική του πρακτική. Εκεί
Ο άνθρωπος μετατρέπει σε αφήγηση ό, τι γνωρίζει αλλά και ό, τι αγνοεί. Οι μύθοι αναφέρονται σε αρχέτυπες καταστάσεις με τις οποίες κάθε άνθρωπος
"Κάθε παιδί μεγαλώνει εν μέσω μυστικών, απλώς και μόνον επειδή έρχεται αντιμέτωπο με λέξεις, εκφράσεις και στάσεις των ενηλίκων το νόημα των οποίων δεν μπορεί να καταλάβει. Πολύ σύντομα, αρχίζει να θέτει
Ρ.Ντ: Από μια άποψη πιο φιλοσοφική, έχετε βρει το νόημα της ζωής; Αν βέβαια, η ερώτησή μου δεν είναι υπερβολικά προσωπική… Αl.V: Όχι, όχι. Η ψυχανάλυση δεν είναι φιλοσοφία, ούτε θρησκεία. Δεν απαντά στο
Εδώ και δύο δεκαετίες η Σουηδία μάχεται με μία μυστηριώδη ασθένεια. Δεκάδες παιδιά προσφύγων, προερχόμενα κυρίως από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, άρχισαν να παραλύουν. Σταματούσαν να
[H] διαδικασία μπορεί να λάβει χώρα μόνο εφόσον το υποκείμενο συναινέσει στην υπόθεση του ασυνειδήτου, της ασυνείδητης γνώσης. Πρέπει δηλαδή το υποκείμενο να συναινέσει στο γεγονός ότι το
Ο έρωτας δεν είναι έτσι η μηχανικότητα μιας σωματικής κίνησης όσο αυτή η ολική απώλεια του συνειδητού. Ο Άλλος, αποδομεί το «Εγώ» μου, τον πυρήνα όλων μου των δυνατοτήτων. Υπάρχει λοιπόν
"Εάν το παιδί γεννήθηκε από σαρκικό έρωτα μόνο και όχι από αγάπη, αν γεννήθηκε σε μια στιγμή όπου τα σώματα των γεννητόρων του ενώθηκαν χωρίς να είναι βέβαιοι αν θα ζήσουν μαζί, πιστεύω πως και
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών του. Τα cookies προτιμήσεων επιτρέπουν σε έναν δικτυακό τόπο να «θυμάται» τις επιλογές του χρήστη, όπως τη γλώσσα ή την περιοχή, που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται ο δικτυακός τόπος ή την εμφάνιση του δικτυακού τόπου.