"Οι έφηβοι είναι πολύ μόνοι και θλιμμένοι. Βρίσκονται σε κρίση, έτσι και αλλιώς. Δεν ξέρουν ποιοι είναι, ψάχνουν να βρουν την ταυτότητά τους, τον εαυτό τους, και είναι πολύ ενδιαφέρον για έναν
Δεν είναι ζητιάνοι. Οι ζητιάνοι ζητάνε. Τούτα τα ρημαγμένα, ερειπωμένα σώματα δεν ζητάνε τίποτα. Ακόμα και η οδύνη της στέρησης τα έχει εγκαταλείψει. Γι' αυτό στις απεικονίσεις τους λείπει ο
"Οπωσδήποτε ξέρουμε ότι δεν λύνονται ποτέ τα πάντα. Διότι η ψυχιατρική δεν είναι μια θεραπεία με αντιβιοτικά, δεν υπάρχει ποτέ πλήρης θεραπεία, και αυτό ακριβώς είναι το ενδιαφέρον: ο καθένας
Από τη στιγμή που η ψυχοθεραπεία αποτελεί μια εξατομικευμένη προσέγγιση, η γενικότερη θεματική της δυσκολίας λήψης αποφάσεων παίρνει πολύ
Ο Φρόιντ, στο «Μέλλον μιας αυταπάτης», συνδέει τις ρίζες της θρησκείας με το συναίσθημα της αδυναμίας μπροστά στον απέραντο κόσμο. Η επιστήμη αντικαθίσταται από την ψυχολογία, αφού
ΜΓ: Το καινούριο σας βιβλίο έχει τίτλο «παιδικοί φόβοι». Πως προέκυψαν οι «παιδικοί φόβοι» μετά τους «παιδικούς έρωτες»; ΑΑ: Ένα χρόνο μετά την έκδοση των «Παιδικών ερώτων» έρχεται ο
"Τα παιδιά δεν έχουν οπωσδήποτε ανάγκη ό,τι επιθυμούν! Μπορούμε να τους πούμε «Έχεις πολύ δίκαιο να συνεχίζεις να το επιθυμείς και να το θες, αλλά όχι, δεν θα το αποκτήσεις. Μπορείς και χωρίς
"Η «Επιστροφή των ονομάτων» που καθιέρωσε το Ίδρυμα «Μεμοριάλ» μπροστά στον βράχο από τα νησιά Σολοφκί, είναι μία από τις κορυφαίες ημερομηνίες του έτους μας. Στην πλατεία
[...] Διστάζει κανείς σήμερα στην καθημερινή του ζωή να μιλήσει για τον έρωτα, σε οποιαδήποτε από τις εκφάνσεις του. Κάποτε μοιάζει αφελής η αναφορά σε αυτόν, άλλοτε φέρνει στο μυαλό ένα ανώφελο
– Γιατί δεν μιλάνε; – [...] Οι άνθρωποι δεν θέλουν να εμπλακούν. Υπάρχει ο μηχανισμός της άρνησης. Ακούμε το σκανδαλώδες, σκανδαλιζόμαστε με όλες τις έννοιες της λέξης, και μετά κάνουμε ότι δεν το
Για αιώνες η ανδρική ταυτότητα συνδιαµορφωνόταν και συµβάδιζε µε τις εκάστοτε κοινωνικοοικονοµικές συνθήκες, αντανακλώντας ταυτόχρονα τις κυρίαρχες
Τα πρώτα του κορίτσια έρχονται και τον παίρνουν πάντα με το αυτοκίνητο. "Μεταφέρεται", όπως λέει ο ίδιος, "πάντα από τον Άλλον". Αφιερώνεται ολοκληρωτικά στον πρώτο του έρωτα
Η συνάντηση με την σεξουαλική πραγματικότητα κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας προκαλεί τραύμα. Δεν απαιτείται καμιά εξωτερική παρέμβαση. Αφορά τη σχέση με το σώμα, όχι μέσω της
Από τον Φρόυντ και μετά, η ιδέα του παιδιού ως συμβόλου αθωότητας και αγνότητας έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα. Από το πολύμορφο διαστροφικό παιδί μέχρι τα παιδιά-στρατιώτες, ή ακόμη και μέσα
Ρ.Ντ.: Ποιό είναι το σύμπτωμα του καιρού μας; Π.Λ.: Η κατάθλιψη. Πιστεύω πως η κατάθλιψη είναι ένας από τους τρόπους, μέσω του οποίου ο μεταμοντερνικός άνθρωπος εκφράζει την αδυναμία
Πριν από μία δεκαετία, μια ομάδα Γάλλων επιστημόνων των ανθρωπιστικών σπουδών (ανθρωπολόγοι, κοινωνιολόγοι, γλωσσολόγοι), έπειτα από μακρά έρευνα για το ζήτημα της
"Κάθε μεταναστευτική εμπειρία είναι μια εμπειρία εξορίας. Ο μετανάστης, από μια χώρα σε μια άλλη και από μια γλώσσα ή κουλτούρα σε μια άλλη, ζει μέσα του δύο διαδικασίες που εξελίσσονται ταυτόχρονα. Η
"Ο Ιπποκράτης εισήγαγε την ιστορική αντίληψη της ασθένειας, την ιδέα ότι η αρρώστια έχει μια πορεία από τα πρώτα σημεία που γνωστοποιούν την παρουσία της μέχρι την κορύφωση ή την κρίση της
Πολλά χρόνια πριν, όταν ήμουν φοιτητής στην ιατρική, με κάλεσαν στο τηλέφωνο, όπου μία νοσοκόμα πολύ συγχυσμένη μου διηγήθηκε την εξής παράξενη ιστορία: αφορούσε ένα νέο ασθενή —ένα
[...] psychoanalysis starts from the position that there is no cure, but that we need different ways of living with ourselves and different descriptions of
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών του. Τα cookies προτιμήσεων επιτρέπουν σε έναν δικτυακό τόπο να «θυμάται» τις επιλογές του χρήστη, όπως τη γλώσσα ή την περιοχή, που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται ο δικτυακός τόπος ή την εμφάνιση του δικτυακού τόπου.