Ακαδημαϊκή και επιστημονική υποστήριξη
Υποστήριξη εργασιών στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές σπουδές (πτυχιακών, μεταπτυχιακών, διδιακτορικών)
Βασική δομή μιας επιστημονικής εργασίας
Εισαγωγή: Πεδίο έρευνας–Σκοπός
Στην εισαγωγή μιας εργασίας αναφέρεται το γενικότερο πεδίο ενδιαφέροντος και ο καθορισμός του υπό μελέτη θέματος. Περιγράφεται ο τρόπος με τον οποίο το συγκεκριμένο θέμα σχετίζεται με προγενέστερες σχετικές έρευνες όπως προκύπτει από την μελέτη της βιβλιογραφικής ανασκόπησης και αναδεικνύεται αυτό που η παρούσα μελέτη επιχειρεί να προσθέσει στην ήδη υπάρχουσα επιστημονική γνώση. Διατυπώνονται οι ερευνητικοί σκοποί, οι ερευνητικές ερωτήσεις, ή/και οι ερευνητικές υποθέσεις.
Μέθοδος
Στην μέθοδο περιγράφεται ο καθορισμός του δείγματος, τα ερευνητικά εργαλεία, η συλλογή δεδομένων (παρατήρηση, ερωτηματολόγιο, συνέντευξη), ο μεθοδολογικός σχεδιασμός, το είδος της έρευνας (ποσοτική, ποιοτική, μικτή), και οι ερευνητικές στρατηγικές (διερευνητική-περιγραφική, συναφειακή, αιτιώδης, πειραματική).
Επεξεργασία δεδομένων και Αποτελέσματα
Αφορά στην κωδικοποίηση και την στατιστική ανάλυση δεδομένων σύμφωνα με τα ερευνητικά ερωτήματα ή/και τις ερευνητικές υποθέσεις της ερευνητικής εργασίας. Δύο στατιστικοί έλεγχοι που χρησιμοποιούνται πολύ συχνά είναι ο συντελεστής συσχέτισης Pearson r και ο έλεγχος για τον μέσο όρο t-test. Ο συντελεστής συσχέτισης Pearson r χρησιμοποιείται για να διερευνηθεί αν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ δύο μεταβλητών (για παράδειγμα υπάρχει σχέση μεταξύ άγχους και κατάθλιψης σε εφήβους;). Ο έλεγχος για τον μέσο όρο t-test χρησιμοποιείται για να διερευνηθεί η πιθανή επίδραση ενός παράγοντα (για παράδειγμα υπάρχει επίδραση του φύλου στα επίπεδα κατάθλιψης στους εφήβους;).
Συζήτηση και εφαρμογές
Στην συζήτηση γίνεται μια σύγκριση των αποτελεσμάτων της ερευνητικής εργασίας με αποτελέσματα προηγούμενων σχετικών μελετών και περιγράφεται το κατά πόσο τα αποτελέσματα στηρίζουν ή όχι τα αρχικά ερευνητικά ερωτήματα ή/και υποθέσεις. Σε περίπτωση αποτελεσμάτων που αποκλίνουν από την προηγούμενη επιστημονική γνώση και τα αρχικά ερευνητικά ερωτήματα ή/και υποθέσεις γίνεται αναφορά και επεξήγηση ως προς τους λόγους για τους οποίους θεωρούμε ότι συνέβη κάτι τέτοιο (π.χ., περιορισμοί στον ερευνητικό σχεδιασμό και τη διαδικασία, σφάλμα δειγματοληψίας, μικρό δείγμα, κ.ο.κ.). Επίσης, αναφέρονται τα βασικά συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν από την ερευνητική εργασία και οι πιθανές εφαρμογές τους στην καθημερινή ζωή, οι περιορισμοί της έρευνας, και οι προτάσεις για σημεία περαιτέρω έρευνας.
Βιβλιογραφία
Στην βιβλιογραφία παρατίθενται σε αλφαβητική σειρά όλες οι δημοσιεύσεις οι οποίες έχουν αναφερθεί σε όλο το κείμενο της ερευνητικής εργασίας.
Αρχείο συνεργασιών
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ΠΜΣ Τμήματος Μαιευτικής Υπερτασικές διαταραχές κύησης |
|
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ΠΜΣ Τμήματος Μαιευτικής Εγκυμοσύνη και άγχος |
|
|
Μητροπολιτικό Κολλέγιο ΠΜΣ Σχολής Ψυχολογίας Εργασιακή ικανοποίηση |
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ΠΜΣ Τμήματος Μαιευτικής Εγκυμοσύνη και πανδημία |
|
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας ΠΜΣ Τμήματος Παιδαγωγικών σπουδών Εθισμός στο διαδίκτυο |
|
Maastricht University MSc in Psychology Job satisfaction |
|
Utrecht University MSc in Psychology Social inclusion |
|
Utrecht University MSc in Psychology Social identities |
|
Utrecht University MSc in Psychology Posttraumatic Stress Disorder |
|
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Ψυχολογίας Πρωταρχικός δεσμός |
|
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Ψυχολογίας Καρκίνος |
|
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Ψυχολογίας Άνοια |
|
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΠΜΣ Τμήματος Ψυχολογίας Διαπολιτισμική εκπαίδευση |
|
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΠΜΣ Ιατρικής σχολής Κακοποίηση |
|
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Τμήμα Ψυχολογίας Θετική ψυχολογία |
|
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Ψυχολογίας Μέσα κοινωνικής δικτύωσης |
|
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Ψυχολογίας Διαχείριση του στρες |